reklama

5 a pol týždňa: deň, ktorý začal prácou

Dnes som vstala skoro, bez budíka, s myšlienkou na prácu. Čaká ma oprava prekladovej pamäte, malý preklad a vystavenie faktúry. Až na ten malý preklad so všetkým meškám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keby som bola doma, určite by som vstala o šiestej a neraňajkovala, dokým by nebola opravená polovica pamäte, a stresovala by som, čo si asi myslí Roman? Bude chcieť so mnou ešte spolupracovať? Som ja ale nezodpovedná... Presne to by som si bola myslela, a moje myšlienky by sa zúžili len na to.

Včera odišla kamoška, ktorá mi ukázala, aké skvelé raňajky si tu môžem vyrobiť. Paradajky s bylinkami z kvetináča a k tomu olivový chlieb namočený v olivovom oleji a pikantné olivy, aby tých olív nebolo málo. Kávu si dnes nedám. Ale paradajky si posolím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Práca šla pomaly, nechcelo sa mi ju už o jedenástej. Po prestávke na cestoviny s paradajkovou omáčkou som si urobila ďalšiu na napísanie nákupného zoznamu a ďalšiu na umytie riadu. Potom som urobila krátky preklad. Potom som urobila faktúru a ospravedlnila sa za omeškanie. Potom som už chcela ísť nakupovať, ale napísal Tono s krátkym prekladom, tak som urobila aj ten. Potom som znovu jedla olivový chlieb s olivami a olivovým olejom. Potom som si uvedomila, že som nervózna, lebo bude pršať.

Nestihla som ísť, kým sa rozpršalo. Prišla som si strašne unavená, vadilo mi oblečenie, tak som sa vyzliekla. Zelenú sviečku som preniesla do spálne, zhasla svetlo v kuchyni, a vietor zatvoril okenice. Bola veľká oslobudzujúca tma a počuť dážď. A hrmenie a občas nejaké auto s vypeckovanou hudbou. Ležala som, počúvala, vydala zvuk, ako keď si po dlhej dobe konečne oddýchneš. Bolo mi ako nikdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vietor na pár minút otvoril pokazenú okenicu a potom ju znovu zavrel. Prestávalo pršať, vzduch voňal dažďom a zároveň páchol špinavou vodou. Vyšla som na balkón a namiesto ulice bola rieka, jej silný prúd odnášal so sebou odpadky, vyhodené kusy nábytku, fľaše od vína, bránil ľuďom prejsť na druhú stranu cesty. Zopár ľudí čakalo, kým prúd oslabne, a ja a starí susedia z môjho poschodia sme si rieku filmovali a híkali, aká je silná. Špinavá. Zapáchajúca. Povedali mi, že to sa valí voda zhora, preto sú cesty postavené takto. Zrazu mi to došlo, voda rinúca sa ulicami znamená, že mesto bude konečne o čosi čistejšie, lebo špina, tak ako všetko zvytočné, sa odplaví preč. Ľudia tomu nebránia, ale naopak, postavili ulice tak, aby mohla tiecť čo najlepšie. Je to pre nich prirodzený neustále sa opakujúci jav, a pre mňa symbol. Pomyslela som si, že milujem toto mesto, a zložila nákupný zoznam do kabelky.

Marta Karchňáková

Marta Karchňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  76x

Píšem o svojich zážitkoch, dojmoch a pozorovaniach z ciest a z každodenného života. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu