reklama

Už nikdy - čakanie na vlak v Novom Meste nad Váhom

Keď som sa rozhodovala, odkiaľ pocestujem domov, vyberala som si podľa vzdialenosti od cieľa mojej cesty a výber padol na Nové Mesto nad Váhom. Nie po prvý raz, no na dlhú dobu naposledy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Najprv ma príjemne prekvapilo, že sa stanica rekonštruuje. Naozaj to už potrebovala. Keď som si kúpila cestovný lístok, rozmýšľala som, kde strávim jeden a pol hodiny, ktoré zostávali do odchodu vlaku. Vybrala som sa hľadať nejakú príjemnú kaviarničku, no námestie lemované herňami veľa možností neponúkalo. Vrátila som sa späť na stanicu, kde som hľadala možnosti, kde sa dá počkať aspoň v teple. Miestnosť určená na predaj lístkov bola malá, dve zo štyroch miest na sedenie boli obsadené. Iné čakárne pre cestúcich nie sú k dispozícii, vzhľadom na spomínanú rekonštrukciu. Bola by som aj zostala, ale ozvala sa príroda, tak som sa vybrala hľadať WC.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišla som k miestu, kde sa kedysi nachádzali toalety. Tam som našla oznam o tom, že od 11.5. budú pre verejnosť zatvorené a rekonštrukcia bude prebiehať asi tri mesiace. Nech rátam ako chcem, do decembra mi vždy výjde zopár mesiacov navyše. A nech som pozerala ako sa dalo, nevidela som žiaden oznam o tom, kde sa nachádzajú náhradné toalety. Prepletajúc nohami som sa nad touto absurditou ani nezamyslela a bežala som do neďalekej bagetérie, s miestami na sedenie a ponukou kávy a nápojov, presvedčená o tom, že práve oni budú disponovať WC na prijateľnej úrovni. Slušne som pozdravila, kúpila si bagetu a kávu a spýtala sa, či môžem použiť ich záchod. Nemohla som, pretože nemajú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem prečo, no doteraz som bola presvedčená o tom, že kto ponúka nápoje/jedlá, musí poskytnúť svojim zákazníkom k dispozícii toaletu, či už vo vlastných alebo iných priestoroch. Pani sa ani neunúvala mi povedať, kam na tú toaletu môžem zájsť, tak som sa spýtala, kam posiela klientov, ktorí potrebujú na záchod.

"Na stanicu", odpovedala nevrlo. Po mojej námietke, že WC na stanici sú od mája zatvorené, mi objasnila polohu náhradných "búdok", rozumej mobilných toaliet, aké poznám napríklad z festivalov.

V predtuche nie príliš voňavého a čistého zážitku som si to namierila určeným smerom. Ak by som nevedela, kam sa pozerať, nenašla by som ich ľahko. Moje očakávania sa dokonale naplnili. Špina, príšerný zápach, z ktorého sa obracia žalúdok, a žiadne zatváranie zvnútra, takže som tŕpla, či ma niekto neprekvapí v intímnej situácii. Nakoniec som to vzdala. Hľadaním najprv príjemnej kaviarne, potom teplého miesta na sedenie a nakoniec aspoň trochu hygienickej toalety som aj tak už strávila polovicu času do príchodu vlaku, tak zvyšných 40 minút už nejako prežijem. Nikdy som sa na cestu vlakom tak netešila.

Marta Karchňáková

Marta Karchňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  76x

Píšem o svojich zážitkoch, dojmoch a pozorovaniach z ciest a z každodenného života. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu